Dagens två goda gärningar!

För en liten stund sedan hände det en sak här hemma. Mamma pappa och jag hör hur det bangar till i rutan i vardagsrummet, vi går dit och tittar om det är någon fågel som flygit in i rutan eftersom att gräset speglas mot fönstret (det händer ganska ofta att fåglar flyger in i det fönstet). Då ser vi att den lilla fågeln har lyckats komma in, så den flyger runt inne i vårt vardagsrum och flyger rakt in i rutan flera gånger. Samtidigt då kommer min bror ut ur sitt rum och säger att en fågel hade flygit in i hans fönster också. Och visst hade den gjort det. Mamma fångar in fågeln som var inne och min bror tar upp den som låg ute under fönstret. Båda var väldigt yra, men den som hade flygit inomhus flög iväg ganska snabbt när den hade vilat klart. Den andra däremot måste ha fått en rejäl smäll för den satt och blundade hela tiden, som om den sov ungefär, och rörde sig knappt alls. Vi la den i alla fall i en balja med en handuk över och lät den vila där en stund. Sedan efter kanske 20 minuter tog mamma upp den igen, och den var då mycket piggare. Mamma lyckades övertala mig om att hålla i den, så jag sträckte fram fingret och den gick direkt upp och höll sig fast. Och sen, helt plötsligt flög den iväg och försvann in i skogen. Dagens två goda gärningar, haha!

Jag var såklart framme med kameran så tog några kort på pippisarna.
 
 
 



Nu ska jag fortsätta att städa. Adjöökens!! /C

Kommentarer
Postat av: Karin

söt fågel:)

2008-08-03 @ 18:00:10
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: elli

hah och det hände så förra veckan när du sov också :) då fota jag en ;)

2008-08-04 @ 11:51:56
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här, tack:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0