Poor

Julia har gått hem nu. Vi hade det väldigt skojj. Vi tittade på film, åt nachos och pratade om allt mellan himmel och jord. Ungefär. Nu sitter jag här igen. Sitter och tänker på hur gärna jag vill vara rik. Haha! Vem vill inte? Nej men jag försöker komma på något smart sätt som jag kan tjäna pengar på. Det finns nämligen så otroligt mycket där ute i affärerna som jag vill köpa. Men jag är pank. Totally pänk. Jag köpte ju en laptop för inte alls så länge sedan, så där har ni anledningen. 2000:- har jag betalt av den. Den kostade 5000:-. Pappa ska betala 1000:-, eftersom att han är världens bästa pappa. Och sen. 2000:- återstår. Gosh. Jag ska betala av pappa med några hundralappar i månaden. Det lär ju alltså ta ett tag tills den är klarbetald. MEN. Det får jag stå ute med, för jag älskar min nya vän. Verkligen älskar. I alla fall.

Nu undrar jag- Är det någon där ute som har något smart tips på hur jag kan tjäna pengar? Förutom ett riktigt jobb...

I love you all. PUSS! /C


Ps. HÄR kan ni föresten se hur man gör en fiskbensfläta.
Med mig som modell. Ha ha!

Kommentarer
Postat av: Elina

Sälj tunnbröd vettja ;) du kan steka i stekpanna vi sålde så vi tjänade ihop 1000kr 500kr var :P på tre dagar fick vi ihop det :D

2008-08-14 @ 19:45:55
Postat av: Anonym

Du och din syster kanske kan gå runt och sälja armband ;D

2008-08-14 @ 20:17:04
Postat av: Cecilia

Elina: Haha, ja det kanske vore något! :) Men vart ska man sälja de? Gå runt? :D



Anonym: Hon klarar sig så bra själv, så jag tror faktiskt inte att hon behöver mig där, haha! :)

2008-08-14 @ 20:25:43
URL: http://amicec.blogg.se/
Postat av: Sanna

Rensa ut garderoben, sälj väskor, kläder, skor ALLT på tradera osv! Det bli en liten slant.



Sitt barn och hundvakt..



det bästa vore om du kunde skaffa ett jobb, jag jobbar, och är ett år äldre än dig. Tjänar ungefär 1200 kronor i månaden.

2008-08-14 @ 20:45:43
Postat av: Cecilia

Sanna: Åh, va smart du är! :D Att sälja grejer har jag inte ens tänkt på att jag kan göra!



Jo, självklart skulle jag vilja ha ett jobb, men jag har inte fyllt 15 ännu så det går tyvärr inte...



Tack så hemskt mycket för alla tips! :)

2008-08-14 @ 20:50:08
URL: http://amicec.blogg.se/
Postat av: Emelie

Reklamutdelning? :) Jobbigt, men man tjänar pengar ;)

2008-08-16 @ 20:18:00

Kommentera inlägget här, tack:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0