Rengör dina sminkborstar!

Jag har länge funderat på att göra rent mina sminkborstar. Man har ju läst i olika tidningar att det är ett måste. Men av någon anledning har det aldrig blivit av... I alla fall. Jag läste i Stinas blogg att hon just hade gjort det, och då bestämde jag mig för att också göra det. Och jag håller fullständigt med henne. Först när man bara blöter borsten så händer det ingenting, men sedan när man tar lite tvål och börjar försiktigt tvätta och göra rent den så blir det som ett brunt skum på borsten. När man sedan blöter den och tvättar av den i ett "vattenbad" så blir hela vattnet mörkbrunt. Riktigt riktigt äckligt. Men man förstår ju hur skitiga borstarna är och att de blir rena och fräscha när man är klar! Så jag kommer absolut fortsätta tvätta mina borstar. Ska försöka tvätta de åtminstonde varannan vecka. Ni borde också!


Jag tvättade min älskade borste från Make up store samt en borste från typ....H&M?



/C

Kommentarer
Postat av: Sara

Svar: Ja visst är dem :) Och ja det tycker jag vi ska göra, eller vill du? Pusspuss

2008-08-12 @ 21:38:05
URL: http://saraborell.blogg.se/
Postat av: Anna

tack!

Jag rengjorde också mina sminkborstar idag, usch vad mycket skit det fanns där!

2008-08-12 @ 21:54:18
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: frida

hejsan ett tips är att tvätta borstarna 1gång i månaden med diskmedel för det är skonsammare mot borstarna ! =)

2008-08-15 @ 14:31:12
URL: http://fholmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här, tack:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0