En 8årings läsdagbok

HAHA! Hittade nyss en sådan här läsdagbok, när jag städade. Jag kollade lite snabbt och läste lite. Från 2002/2003. Då gick jag i trean, och var 8/9 år skulle jag tro. Boken är alltså sex år gammal.




Några exempel hur jag skrivit:
Författare: Annika thor
Titel: Röt hjärta blå fjäril.
Datum: 2002-12-07
Anteckningar: Jag tycker att den var jäte jätte bra. och rolig. Det var 128 sidor!!

Författare: Måns gahrton
Titel: Evaoadam fusk och farligheter
Datum: ?
Anteckningar: Den handlade om Eva och Adam. När dom är ihop.

Författare: Måns Gahrton
Titel: Evaoadam, sista pjamas partyt
Datum: 2/4-2003
Anteckningar: Jag tycker att den var bra. Adam ska flytta och Eva är lesdsen. Och Adam med. Men dom flyttar inte.



Haha! Men det märks att jag var på gång att lära mig skriva. Jag skrev ju både jätte med ett J och med två, jag visste att ledsen stavas med ett D, men inte riktigt hur, och jag visste att det är stor bokstav efter punkt, men det glömde jag bort ibland. Ibland förstår jag inte ens varför jag skrev punkt? t.ex: "Den handlade om Eva och Adam. När dom är ihop." Det låter det väl bättre utan punkt? Jaja. Jag var ju så pass liten, haha!

Men nu ska jag fortsätta städa.
Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här, tack:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0