Sweden

Halloj! Sitter här hemma i fucking Sverige nu och fryser. Dagen har varit lång och trååååkig. Gick upp klockan 4, packade klart, åkte sedan med buss i 3 och en halv timma till Aten, sedan flyg som gick 11:50 (grekisk tid), och vid 3 landade vi på arlanda. Jag strosade halvt död runt i mina kortkorta shorts, flipflop, linne. Och herre min jösses va kallt det är i Sverige! Jag sitter och hackar tänder hela tiden. Vi åkte sedan direkt till Globens C, för att handla mat och sådant. Och där började såklart folk blänga eller åtminstonde kolla på mina kläder. Inte så konstigt kanske eftersom att regnet öster ner+ att det åskade. Jeans och jacka var det de allra flesta bar. Men Men. Just nu vill jag verkligen ingenting hellre än att åka tillbaka till Poros. Alltså gud. Det var så hemskt igår, att gå ifrån den underbara stan. Vi åt på vårat stammis-cafe en sista gång, och gick samma runda runt hamnen en sista gång. Ja, det var det ända jag tänkte på: "Sista gången". Fast egentligen är det inte sista gången, för jag ska UTAN TVEKAN tillbaka till ön, verkligen utan tvekan. Men det lär ju inte bli försen om några år, och då kommer det nog vara förändrat. För det jag älskar mest är egentligen människorna. Det är en så pass liten ö så man ser samma folk, och alla är så fruktansvärt trevliga. Det kryllade av CD-säljare, från början var det ett snällt "no thanks" man svarade när de kom lunkades och mumlade något. Men redan samma dag tröttnade man på att vara trevlig. Haha. Vart man än var, på stranden på en resurang eller bara var ute och gick, så kom det fram en säljare, säkert varje 20:e minut. HELA TIDEN dvs. Så tillslut gav man dom en blängande blick som svar. Alla dessa utehundar förföljde ju en också, speciellt en hund, Kocksi, en sekund ögonkontak med den hunden och den följde efter en vart man en gick i någon timma sådär. Det var så jävla roligt för Kocksi (det var alltså en hund som alltid lunkade efter oss, och la sig breve oss om vi fikade eller så) hatade dessa CD säljare, så varje gång det gick förbi en, så ställde han sig och skällde. Ni anar inte hur mycker man garvar då. För säljarna dyker ju upp hela tiden, och de blir ju såklart rädda så de tappar deras grejer och hoppas högt upp i luften så fort Kocksi öppnar munnen. Hö-hö. Nog om det. Jag kan även berätta att jag grät både idag och igår för att jag skulle lämna detta fantastiska ställe. Allt är PERFEKT. Jag lovar er. Så jag kan utan att tveka säga "Hemma bra, Poros bäst" för så känner jag nu.

Om någon undrar hur brun och så jag blev, behöver jag nog inte säga så mycket egentligen. Självklart blev jag brunare och jag har tydliga biknilinjer och så, men jag tycker själv att jag är väldigt blek för att ha varit i Grekland i två veckor. Och dessutom har jag redan börjat fjälla. Jag har stora fula fläckar vid halsen och axeln. Så jävla surt. Har knappt ätit något alls på 3 dagar heller, har haft jätteont i magen så jag har mest käkat alvedon. Men nu är jag hungrig och maten är färdig så jag ska gå och äta mig mätt nu! :) 

 Mina två veckor i Grekland har varit de bästa veckorna i mitt liv. Så måste det bara vara. Berättar mera senare, plus att det kommer massor av bilder. / Cecilis

Kommentarer

Kommentera inlägget här, tack:

Namn:
Kom ihåg mig?

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0